3ds MaxOPIS PROGRAMAAutodeskov program 3ds Max® je visoko zmogljiv program za izdelavo predstavitev arhitekturnih projektov in uporabo v filmski industriji. Omogoča 3d modeliranje, izdelavo animacij in rasterskih slik (renderingov). Namenjen je ljudem, ki se poklicno ukvarjajo z oblikovanjem in izdelavo vizualizacij, razvijalcem iger, umetnikom s področja filma in videa, ustvarjalcem spletnih vsebin in 3d zasvojencem, za dosego osupljivih rezultatov v kratkem času. Nadgradnja programa 3ds Max z renderirnikom V-Ray pa omogoča, da pridemo še do bolj vrhunskega rezultata hitreje in enostavneje.
3ds Max 2016
ZAČETNO OKNO WELCOME SCREEN
Takoj ob zagonu programa se pokaže Welcome Screen. Sestavljeno je iz treh delov: Learn, Start in Extend.
Start, ki je tudi prenovljen, vsebuje: - seznam zadnje obdelovanih scen - pred pripravljene template scene, ki vsebujejo primere za arhitekturo, studijske posnetke in celo podvodno sceno. Pred pripravljene scene lahko nadziramo, urejamo ali dodajamo preko Template Managerja. Tega najlažje zaženemo tako, da vtipkamo X in nato vpišemo TEMPLATE. ENOSTAVNA UPORABA PROGRAMA
Design Workspace – nov nabor ukazov, ki se prikaže kot kartoteka/ribbon.
Podpora Multi-Touch
Če imate Windowse 8 in monitor, ki podpira dejanja na dotik, lahko uporabljate dvoprstni sistem navigacije po sceni, oz. ukaze kot: Orbit, Pan, Zoom, Roll,... SURF-S ali Small User Requested Features (zahteve malih uporabnikov) Zadeva je nova in zanimiva. Razvijalci naj bi pri vsaki verziji upoštevali 10 naj želja uporabnikov. Obstaja spletna stran, kjer lahko glasujemo za predlagane izboljšave: http://3dsmaxfeedback.autodesk.com/forums/76763-small-annoying-things V verziji 2016 so vključene naslednje funkcije po želji uporabnikov: Viewport Selection Preview, Prikaz oz. skrivanje senčenja robov na zaobljenih objektih,...
MODELIRANJE
Chamfer modifier
je dopolnjen in izboljšan. Nove so meje/Limit Effect, ki preprečuje prečkanje ploskev objekta. Na sliki valj, ki ima Chamfer amount nastavljen na 8. Zgoraj Brez efekta Limits in spodaj z njim. Smooth to Adjacent – zaobli samo robove med Chamfer modifierjem in ostalim objektom. IZMENJAVA PODATKOV
3ds Max lahko po novem direktno uvaža datoteke, kot so: *.abc (Alembic), *.rvt, *.skp (Sketchup od verzije 6 do 2014). Izboljšave pa so pri uvozu Inventor in Solidworks datotek.
KAMERE
Dodana je popolnoma nova Physical kamera. Razvita je bila v sodelovanju s podjetjem Chaosgroup, proizvajalcem znanega renderirnika V-ray. Kamera ima lastnosti običajnih fotoaparatov, kar omogoča bolj enostavno realistično renderiranje.
Camera Sequencer
omogoča izdelavo animacije iz več kamer, ki jih lahko poljubno razvrstimo in določimo trajanje animacije posamezne kamere. RENDERIRANJE
Autodesk A360
Renderiranje v oblaku Autodesk 360 je omogočeno samo uporabnikom z naročnino in letno najemnino. Uporabnik lahko izdela tudi študije osončenja, interaktivne panorame, simulacije osvetljenosti in delijo svoje izdelke z drugimi kolegi v timu. Mental ray izboljšave Mental ray zdaj vsebuje »Light Importance Sampling (LIS)« in nov »Ambient Occlusion render« element. LIS omogoča hitrejše renderiranje, in visoko kvalitetne slike v obsežnih scenah. Novi AO render element omogoča uporabo GPU (grafični procesor). Verzija Mental ray-a v 3ds Max-u je 3.13. 3ds Max Design 2015KRATEK OPIS NOVOSTI
Point Cloud
Tehnologija 3D skeniranja je na voljo že kar nekaj časa in se uporablja na različnih področjih, od filmske industrije, pa do npr. arheologije. S 3D skeniranjem dobimo množico točk v prostoru, ki imajo poleg podatka koordinate lahko tudi druge podatke, npr. barvo. Iz oblaka točk pa lahko izdelamo tudi ploskovni 3D objekt. - Objekt Point Cloud – vstavimo v sceno, potem pa mu priredimo datoteko *.rcs ali *.rcp, ki jo dobimo v programu Autodesk Recap (v tem programu lahko pretvarjamo tudi druge točkovne datoteke v prej omenjena formata).
- Material - Objekt dobi avtomatsko osnovni material Point Cloud. Če želimo, da model prejema in meče sence, je treba narediti A&D material im mu za Diffuse barvo določiti Point Cloud Shader. - Model – objekt Point Cloud deluje kot model. - Renderiranje – NVIDIA mentalRay, sprejema sence drugih objektov.
Select and Place
Odlično orodje za postavljanje objektov na druge objekte. Slika 1 – Izberemo orodje Select and Place in premikamo steklenico in kozarec po mizi. Slika 2 – Če držimo Shift pred premikanjem, objekte kopiramo.
Active Shader / Modifier Chamfer
Po novem podpira NVIDIA iRay in mentalRay renderirnika. Active Shader renderirnik nastavite v pogovornem oknu Render Setup (F10). Okno za Active Shader pa odprete z ikono. Prednost Active Shader-ja je, da renderiranje poteka praktično ves čas, tudi medtem, ko vi spreminjate sceno. Običajno renderiranje na koncu je zamudno, pri Active Shaderju pa je sprotno in na koncu urejanja scene imamo že skoraj končan render. Okno Active Shader lahko premaknete tudi na sosednji monitor (če ga seveda imate), tako da vam ne zakriva dela scene. Naslovno okno - Programiranje
3ds Max je odprt program, kar pomeni, da imamo ma voljo ogromno brezplačnih orodij – skriptov ali programov, ki nam marsikje pospešijo in olajšajo delo. Autodesk je vključil povezavo na te spletne strani za na pogovorno okno, ki se prikaže ob odpiranju programa in je tudi novost.
SISTEMSKE ZAHTEVE ZA PROGRAM 3ds Max
Bolj podrobne informacije o sistemskih zahtevah za program 3ds Max najdete na uradni Autodeskovi spletni strani:
https://knowledge.autodesk.com/support/system-requirements Za pravo izbiro grafične kartice lahko preverite njeno kompatibilnost z vašo strojno opremo na: https://knowledge.autodesk.com/certified-graphics-hardware |
Arhinova je prodajalec podjetja:
Povezave na strani 3ds Max:
Dodatne informacije
V-Ray renderirnik za 3ds Max
Cenik Informativni predračun 3ds Max Design tečaj 3ds Max Design triki in nasveti Novosti starejših različic
|